woensdag 18 juli 2012

schitterend weekend en nog wel wat anders

OK het weer was niet schitterend, maar het gezelschap wel!!

Het begon allemaal op vrijdagochtend. Ik ging nog snel naar de bakker en toen ik terug kwam, lag er een pak aan de achterdeur. Manlief en kids waren thuis, die hadden de postbode niet gehoord. Toen ik het uitpakte, zag ik dat het het boekje was dat ik won bij Vlijtige Lies. Ten minste ik dacht dat het over een boekje ging, maar eigenlijk is het een heel boek.
Juist op tijd om mee op weekend te nemen. Een ideaal boek om mee te nemen op een (bijna) uitgeregend weekend.


Een uurtje later vertrokken vriendin K en ik met de dochters naar Maastricht. Daar gingen we over de markt, kochten groenten voor spagetti en BBQ, kochten wat stofjes, werden uitgeregend, aten een fritje, gingen langs bij de pipos,...
2 tricots



2 katoentjes voor kussen voor Flore
Daarna trokken we richting Teuven in de Voerstreek. We  zaten daar in een schitterend huisje. Manlief kwam naar daar met de 3 jongens.
We dronken een aperitiefke en maakten de spagettisaus... buiten op het terras...zonder regen
Zaterdag stonden we op het punt om te vertrekken naar grotten in Maastricht, maar tijdens die opklaring konden we ons moeilijk verplichten om ondergronds te gaan en we besloten last minute om naar het drielandenpunt Nederland-Duitsland-Belgie te gaan.
We liepen door het doolhof en kwamen uiteindelijk aan aan het kleine kasteeltje van klimop-roosje...

Na nog wat regen en te hoge inkomprijzen ... gingen we terug naar `ons huisje`


Ook nu hadden we geluk en konden we BBQ`en en buiten eten.
Zondag nog een bezoekje aan mijn ouders en hun vrienden die toevallig in Teuven klaproosjes kwamen maken. Daarover zal ik ook eens een blogje schrijven...


En dan nog een goede wandeling in Teuven en omstreken.





Om dan bij thuiskomst even in de sauna te duiken met de meisjes.

Tussendoor werd er veel pictionary gespeeld of stempels gemaakt...



Ferre heeft de bij-tjes ziekte... Sinds het begin van de vakantie zijn hier al massa's bijen getekend, heelder zwermen... van 2 ervan maakte ik een stempel
Het weekend was te rap voorbij, maar het was echt plezant en zeker voor herhaling vatbaar.

5 opmerkingen:

  1. de Voerstreek s prachtig, bedankt voor de tips,
    lijkt heel leuk allemaal ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Voerstreek is prachtig é! Ik kijk al uit naar je blogbericht over klaprozen; ik woon in Ieper, dus dat is hier echt wel een symbool.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferre en bijtjesziekte? kan dat nu toeval zijn, ik heb ook ne ferre (al 14 jaar) en diene is zwaar allergisch aan bijen, heeft dus een "echte "ziekte (gaat in shock)
    maar...gelukkig is dat één van de allergieên die ze kunnen genezen! nog een jaar spuitjes en hij is ervan af
    toffe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Ferre en bijtjes! In jouw geval minder leuk dan hier thuis!!! Nog een jaartje spuiten en dan is hij er vanaf zeg je??? Nog even volhouden dus!!
      Maren

      Verwijderen
  4. Dit ziet er allemaal wel heel erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen