donderdag 6 september 2012

kort verblijf in Brighton

Ik moest nu de eerst dagen van t nieuwe schooljaar voor het werk naar Brighton.
We gingen naar daar met de auto en dan de trein op met de auto en dan nog door een stukje Engeland met al die mooie schapen (deze hebben ten minste een nek!!!). En dan deze:

Dus zo wegdromend in de auto was ik aan het denken waar ik zoal aan dacht aan Engeland en creativiteit: Wol en borduren, veel verder kwam ik niet!!! Maar achteraf gezien heb ik de engelsen toch dik onderschat en was ik toch wel lichtelijk bevooroordeeld. Sorry daarvoor!!

We zaten op hotel helemaal boven in Brighton en ik heb eigenlijk vooral het stadje ontdekt. Natuurlijk zijn we ook op de pier geweest, maar in eerste instantie waren we daar voor het werk... Dus echt super-verrre wandelingen zaten er niet in.
Wandelend door de winkelstraat, zag ik dit van aan de overkant van de straat. Gelukkig had ik mijn fototoestel bij... Ongelooflijk!!! 1 van de 2 mannelijke collega's is van origine engelsman en hij wist mij te vertellen dat deze winkelketen miljoenen van die oude naaimachines opgekocht heeft en ze dus overal gebruikt om hun etalages mee te versieren!!!


En ja ik ging de winkel ook binnen, maar vraag me nu niet welk merk of welke keten dat is, want ik had alleen oog voor deze pareltjes.

Vroeger als kind had ik een kindermodelleke dat heel veel leek op deze. Ik moet toch echt nog eens die zolder op bij mijn ouders!!!!


Echte pareltjes stonden er tussen, niet allemaal in een goede staat. Maar schoon!!!!

Een paar straten verder kwam ik dan deze tegen. Met 2 mannen in mijn kielzog kon ik nu moeilijk van alles foto's beginnen trekken dat iets met naaien te maken had. Dus ging ik s morgens voor het ontbijt nog eens op stap

www.brigthonsewingcentre.co.uk
Ze hebben zelfs een website!!!

Deze deed me direkt denken aan het logo van het leuvens stiksel


zelfs een nit it yourself workshop


en dan deze: in straatje vol 2de handswinkeltjes






In deze pizzeria ging collega 2 (Italiaan van origine) 24 jaar geleden regelmatig eten,
toen hij als 14 jarige in Brighton was om engels te leren. Dus gingen wij er de eerste avond ook eten.





 En dan die grafitti... Ik ben in het algemeen niet zo een fan van grafitti. Maar dit zijn kunstwerken en niet zomaar grafitti!! Maar in Brigthon kunnen ze er iets van:

en dan kan ik dat zeker bewonderen....






En deze winkel lag vol houten stukken met motieven in!!
En dan vergat ik nog te vertellen over die vele kapsels rood, groen, pink,... alle kleuren van de regenboog. Ik heb daar punk-kapsels met hanenkammen gezien die ik al in 20 jaar niet meer gezien had.
In alle opzichten een interessant verblijf gehad in Brighton.

2 opmerkingen:

  1. oh oh oh & nog s ooh ...
    ge hebt toch wel valiezen vol met stofkes terug mee naar hier gesleurd ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. awel ik heb eens in de restenmand gegrabbeld... Vergeet mijn vorig bericht niet hee ;o) Maar om die ene keer dat ik naar het buitenland ga voor het werk te laten passeren, allee die stofkes dan...
    Dus de UWYH: ik heb eigenlijk al vals gespeeld, maar morgen ga ik dat gewattineerd nog halen en dan begin ik ECHT!!

    BeantwoordenVerwijderen