zondag 30 september 2012

Appelmoes met friet... en lekkere kroketjes....



Dat is een liedje dat hier automatisch wordt gezongen als her appelmoes ter sprake komt.... door de kinders!

En appelmoes kwam ter sprake vandaag, ik ging appels rapen met mijn schoonmoeder in een boomgaard waar al geplukt was...
Appelmoes werd hier in het groot gemaakt. Het leek hier wel een appelmoes fabriekje.
Ferre hielp met appels in stukken doen, ikzelf pelde de stukjes en Flore maakte er nog kleine stukjes van. Wannes liep naar de kippen met de appel-afval en hielp manlief met potten uit de kelder te halen.
Etiketten gemaakt met de stempel die ik in de zomer al maakte.

Soms denk ik wel eens dat die verzamel en hamster-drang nog een oerinstinct is dat is blijven hangen. Eigenlijk vind ik dat wel een grappige gedachte!!! ;o)

Mijn UWYH 11 ging op de foto, maar voor de rest heb ik mijn naaimachine niet van dichtbij gezien vandaag.
toile ciree bloempot

3 opmerkingen:

  1. als da nie lekker heerlijk s: appelmoes & fritjes & dan nog zelfgemaakte appelmoes: sneller klaar dan da ge ne pot gekochten appelmoes in de kelder moet gaan zoeken ;-)
    & bovenal nog het lekkerst s ook!
    wat een teamwerk bij jullie daar zeg,
    t zal een gezellig dagske geweest zijn!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ja, zie k daar "ijzerhard" ... oh da vind k toch ne prachtige plant, dit jaar nog ne keer gezet, hopelijk komt hij volgend jaar trug piepen!
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
  2. jaja ijzerhard.... ik heb weer iets bijgeleerd se.... Ik kende het alleen als Verbena!!!

    BeantwoordenVerwijderen