woensdag 29 augustus 2012

Dochterlief maakt een zak

Nu het vakantie is, kan je al eens iets anders doen. Zoals je dochter meenemen naar de sToffen madammen.
Ze zag het direkt zitten toen ik het voorstelde. Ook Kim ging Kato meebrengen.
Vorige week was dat. Kato maakte een turnzak en Flore wou graag een boleo maken.
Flore en ik maakten er teamwork van. Het knipwerk was meestal voor mij, na enkele pogingen van haar kant. het spelden verliep gelijkaardig. Maar het naaien heeft zij bijna helemaal gedaan.
Na vorige week was haar zak nog niet af... de dames moesten na heel geconcentreerd gewerkt te hebben nog snel een dansshowke uitwerken voor de grote spiegel die in de grote zaal staat. ;o))
Omdat hare zak nog niet af was en omdat ik vorige week mijn naaimachientje aan het werk hield voor nog wat dingen voor de garageverkoop te maken, mocht ze deze week terug mee.
Hare zak is af en van het rondje dat uitgeknipt was, wou ik perse een portemoneeke maken,...



zo vind ik het portemoneeke maar niks...


maar zo vind ik het wel iets hebben. Ik heb gewoon het onderste deel , naar boven geduwd  zodat er een bodem ontstaat.
Stoffen:
*oranje floere stof... koopjeshoek Ikea
*witte katoen met tekening: dekbed overtrek gekocht op de rommelmarkt voor 2 euro

3 opmerkingen:

  1. oe tof seg ... moeder & dochter samen op pad & aan het werk, dat kind heeft duidelijk toekomst in de naaiwereld ... de appel valt nie ver van den boom ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze had er allesinds veel plezier in en de tweede keer kon ze niet wachten om te gaan. Toen de zak af was, zei ze 'en wat gaan we volgende keer maken?' Toen heb ik er haar even moeten op wijzen dat de volgende keer terug school is en dat dat dan niet meer gaat om mee naar de sToffen madammen te gaan... haha

    BeantwoordenVerwijderen