zaterdag 4 februari 2012

uitdeelkadootjes voor verjaardag van Wannes

Zoonlief wordt binnenkort al 10 jaar! Ik heb er dit jaar als mama precies minder problemen mee dan vorig jaar. Die 9 van vorig jaar klonk ineens zo groot...
Ik wou eigenlijk niet het zoveelste snoepzakje meegeven met de vriendjes. Dus kwam ik op het idee om 3 verschillende kleine cakejes te bakken en daar een mooi zakje e maken.

Ik hoor je denken: 3 verschillende cakjes.

Een gewoon cakeje
een gemarmerd cakeje
en speciaal voor de jarige: een cocos cakeje

Basisrecept:

Per ei:
30g planta
50g suiker
vanillesuiker
50 g zelfrijzende bloem
voor ongeveer 6 eieren: sap van 1 citroen (dan komen ze beter op)


Het gewone cakeje is gewoon het basisrecept
Het gemarmerde cakeje is een lepel van basisrecept met daarbovenop een lepel van het basisdeeg waaronder cacaopoeder gemengd is
Het cocoscakeje is het basisrecept met daaronder gemalen cocos gemengd.

De zakjes vouwde ik van bruin papier dat we hebben staan en versierde ze met de Wannes-stempel van bij Karen.
Op zoek naar een manier om de zakjes toe te doen, dacht ik ineens aan deze kleine krijtbordjes die op een wasknijper staan met een magneetje op.

Ik ben nog rap roodkapje haar mandje gaan lenen voor het vervoer.

4 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Hele mooie cadeautjes! En lekker zien ze er ook uit!
    Fijn, zo afgewerkt met dat krijtbordje!
    Zoonlief zal fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stempel van Karen, die cakejes, de krijtbordjes, die uitdeelcadeautjes zijn af! Wannes, ik woon niet zo ver af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap bedacht!!! Ziet er lekker stoer uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, leuk.. deze was ik nog niet tegengekomen!

    BeantwoordenVerwijderen