vrijdag 10 februari 2012

mijn kennismaking met fins vilten

Twee weken geleden ging ik samen met een paar vriendinnen een kursus 'fins' vilten volgen. Waarom het 'fins vilten' noemt? In Finland woont Eleni Sari. Zij maakt echt prachtige kleurrijke dingen. We hadden haar al een tijdje ontdekt, maar Finland is toch ver weg en het inschrijvingsgeld en verblijf voor zo een kursus is echt wel heel veel (allee toch voor onze portemonnee). Ik had al met een paar vriendinnen afgesproken dat als we met pensioen zijn, we naar Finland zouden gaan en hare kursus volgen. Kursussen in het buitenland geeft ze niet.
Maar de pensioenleeftijd wordt almaar hoger en we zochten alternatieven.
Veerle Dupont van open kunsthuis (waar wij allemaal leerden vilten) heeft dit jaar een paar gast docenten. Als je op zoek bent naar nog wat specialere viltkursussen en een zekere viltbasis hebt, moet je zeker eens gaan kijken. Veerle zelf heeft al een heel aanbod aan kursussen die ze zelf geeft: van basis tot....

1 van de gastdocenten die dit jaar kwamen, is Nicole Geerkens met een 'fins vilten' workshop.
Nicole is een hele toffe madam. Ze heeft haar eigen website en tegen het einde van het jaar is haar eigen atelier af waar ze dan ook workshops zal geven.

We schreven ons dus in en gingen ons een dagje amuseren en wat bijleren. Bij fins vilten vertrek je vanuit naaldvilt en een naaimachine.
Je kon kiezen tussen het maken van handschoenen of aan kraag. We kozen toevallig allemaal voor handschoenen. Je kon kiezen tussen een hele hoop kleuren en dat was nog het moeilijkste van al!!!!

Bij thuiskomst moest ik nog wat verder vollen, maar omdat ik niet direkt tijd had is dat blijven liggen tot vandaag. Nu staan mijn handschoenen te drogen op de schouw boven de kachel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten