zaterdag 25 februari 2012

moeilijk hoor!!!

Binnenkort verjaren mijn mama en mijn beste vriendin. Het toeval mag zo zijn dat ze op dezelfde dag verjaren, wat zeker zijn voordelen heeft, want dan zal ik de verjaardag van mijn vriendin nooit vergeten en een andere beste vriendin verjaart dan weer op dezelfde dag als mijn papa... dus tot daar nog niks moeilijk.

Maar ...
Ik ben van het soort dat graag alles op tijd klaar heeft en ik had me voorgenomen om voor elk een setje te maken van zelfgemaakte gebruiksdingen. Ja het klinkt nogal vaag en zo vaag zat het ook in mijn hoofd. Dus wou ik zeker nog op tijd beginnen (ik heb nog een maand tijd). Maar zo zit ik nu ineen, liever een maand te vroeg iets klaar dan 2 dagen te laat!!!
Ineens had ik dan toch inspiratie wat ik wou maken voor moeke (zo wordt mijn mama genoemd door de kinderen): Een reversible bag, een knip en een ritszakje in dezelfde stoffen.

Nu kwam het moeilijke deel: de stoffen kiezen... en dan maar hopen dat ze die stoffen mooi vinden. Ik vind dat dus echt heel heel moeilijk stof kiezen voor iemand anders!!!!
Ik ben zo al een paar keer gevaren dat ik dus echt verliefd was op een stofje dat ik kocht op het stoffenspektakel en dat moeke dan zegt dat ze dat het minst mooie vindt van wat ik gekocht heb. Ik heb me nu voorgenomen gewoon dat setje te maken en als ze het niet mooi vindt, dan maak ik gewoon een ander setje met een stofje dat ze uit mijn stoffenkast komt kiezen.

Ik heb ondertussen al de reversible bag van verypurpleperson en een knip gemaakt voor moeke.

Het buiten stofje lag al lang in mijn kast. Ik vind het echt een mooi stofje maar tot nu toe wist ik niet waar ik het voor kon gebruiken. Het binnenstofje kocht ik vorig weekend op het stoffenspektakel Vandaag wil ik het ritszakje nog maken. t Is een beetje een speciaal zakje ...

Dinsdag is het terug stoffen madammen, mijn knip die we vorige keer maakten is nog niet afgewerkt. Ik moet nog secondenlijm gaan kopen.
Maar ik heb wel al zitten knippen... een mooie tricot voor een nachtkleedje voor Flore met het burda easy 9565 patroon dat ik overlaatst won bij http://mimisprutsedingetjes.blogspot.com/
En dan nog een A-lijn jurkje met een stofje dat Flore vorig jaar zelf kocht op het stoffenspektakel.


Hierover later het vervolg!
 
Ondertussen hebben oplettende lezers van mijn blog ontdekt dat ik de reversible bag verkeerd in elkaar gezet heb. Ik ga het nog loshalen en te goei in elkaar zetten.
En dan ben ik er ook nog achter dat ik voor mijn vriendin al stof gekocht had om haar samen met het uitgetekende patroon kadoo te doen. Ik had een tijdje geleden een kleedje gemaakt voor Flore. Zij zei tegen Flore dat ze maar rap moest groeien zodat haar dochtertje dat kleedje verder kon afdragen. Dat wordt dus een DIY pakket in een mooie zak.
Dus ik ben al bijna klaar ... een maand op voorhand  ;o)

6 opmerkingen:

  1. Hihi, voor je moeder moet je dan gewoon het stofje kiezen dat je zelf het minst mooi vindt. ;-)
    (enne.... pssst.... je hebt de hengsels van de tas verkeerd om aan elkaar gezet...., had ik eerst ook gedaan. In de tutorial word je er zelfs voor gewaarschuwd) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch een heerlijk Lentestofje! Dat moet iedereen mooi vinden! En ik denk inderdaad dat AANKLEEDPOPJE gelijk heeft wat de hengsels betreft...
    Fijn weekend!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh ja nu ik naar de foto kijk zie ik het ook!!!! Dan is dit effkens een ander reversible bag!!! hahaha... volgende keer doe ik het dan wel tegoei!!!
    Bedankt voor de tip. Ik werk dus inderdaad met tutorials, maar als ik denk dat ik weet hoe het moet, werk ik op mijn eigen manier verder: Betrapt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. of zou ik hem toch nog losmaken!!! Ik heb nog tijd hee!!!

      Verwijderen
    2. Ik heb het destijds ook losgehaald en opnieuw in elkaar gezet. Was wel een prutswerk. Je kunt de tas ook zo laten, alleen is ie dan moeilijker over de schouder te dragen, denk ik.
      Succes ermee! ;-)
      (je moeder vindt hem toch vast heel mooi)

      Verwijderen
  4. waarschijnlijk vindt moeke de stof wel mooi en als dat niet zo is dan is dat ook niet zo erg... dan heb ik een setje voor mezelf!!!

    BeantwoordenVerwijderen