woensdag 29 februari 2012

a-lijn kleedje en ritszakje

Toen ik gisteren mijn rode ritszakje liet zien aan een goede vriendin, was ze er helemaal weg van. Ik wou haar eigenlijk al lang een pleziertje doen... ik gaf het haar. 's Avonds was het toch nog stoffen madammen dus ik zou mijn gsm lader snel van een nieuw zakje voorzien.
Zo gedacht zo gedaan.
Ik maakte ook een zakdoekendooshoes voor de zakdoekendoos op het werk. De foto is zonder doos en dus niet strak.

 Verder had ik van een vriendin een a-lijn patroontje geleend voor een kleedje voor dochterlief. De stof kocht ze zelf. Ik vond de stof eigenlijk niet schoon voor iemand van 8 jaar en ik wou zeker zijn dat zij de stof echt wel mooi vond. Samen met een stuk bias en met de mooie lichtgroene knopen werd het dit:

De stoffen madammen gisteren was echt plezant!!!


8 opmerkingen:

  1. Wauw dat ziet er allemaal heel schoon uit zeg! Ik denk dat ik zo'n afgerond zakje ook ga maken, misschien vanavond wel... Had gisteren mijn man zij broek gerepareerd en ik kon me met al die kaakpijn (net een wijsheidskies laten trekken) niet herinneren wat ik ook weer wou maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met die tutorial is het ook echt niet moeilijk!!! Veel plezier er mee!
      Maren

      Verwijderen
  2. Hoi Maren, wat een leuke blog heb je. Dank je wel voor je reacie op de weggeefactie van de schriftjes van Juffrouw zonder Zorgen, zo ontdek ik ook weer een leuke blog om te volgen Ik heb voor jou lootje nr 30 aangemaakt. Nu maar hopen dat je wint. Op vrijdag 9 maart aanstaande maak ik de winnaars bekend op mijn blog.
    Groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je leuke dingen gemaakt hebt.
    En heel verstandig dat je je dochter zelf de stof hebt laten kiezen.
    Ik ben heel benieuwd naar hoe het jurkje haar zal staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat ik je blog zo leuk vind heb ik je een award gegeven. Kijk eens op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallootjes, stof is idd niet zo waauww maar met felgroenen afwerking is het toch heel leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Maren, breng je volgende week dat patroon van het ritszakje nog eens mee? Of vind ik dat ergens anders? Wil het ook wel eens maken.
    PS. Heb eindelijk gevonden hoe ik moet reageren op je blog. Stom hè, van mezelf, want het spreekt voor zich. Maar toch erg blij dat het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil het wel meebrengen maar je vind ook een link bij het berichtje waar ik het de eerste keer maakte bij berichtje: knip en ritszakje voor moeke van 25/02. Ik zal zorgen dat ik het bijheb... wil dat dan zeggen dat ge uw naaimachine gaat bijhebben????

      Verwijderen