donderdag 15 maart 2012

beestenboel

wij hebben hier niet veel beesten: een paar kippen en een paar poezen.
Maar het zijn geen 1 van allemaal de eerste de beste kip en onze poezen moeten niet onderdoen.

Vorig jaar kreeg ik echt de webbes van de kippen die maar bleven ontsnappen: echte Hoedini kippen zijn het. Om de 5 voet stond toen 1 van de kinderen te roepen dat de kippen ontsnapt waren... echte kippenvanger zijn het geworden.
Nu hebben we nog steeds diezelde kippen maar er is niemand die zich nog druk maakt als de kippen ontsnapt zijn. Laat ze maar lopen....

De poezen zijn echte schatten, maar hebben ook wel hun kuren...
Biffi, onze jongste poes zoekt het graag hoger op.

Ze deed het tot nu toe altijd als papa hoemmelke met de zoon of de zonen naar de voetbal was op zaterdag.



De eerste keer heb ik samen met dochterlief de driedubbele ladder tegen de muur omhoog geduwd. Voor ik erop kroop naar boven (de ladder stond eigenlijk nog veel te schuin om goed te zijn, dus was ik er toch niet helemaal gerust in) zei ik dochterlief wat ze moest doen als het misging.
Zaterdag moest ik de ladder niet zelf zetten en Biffi had geen zin om naar de ladder te komen. Na een tijdje is ze via de schuur toch weer zelf naar beneden geraakt en kwam ze parmantig de schuur uit gewandeld.
Dus deze avond heb ik de ladder gelaten waar ze was, ze kan het zelf wel!!!

1 opmerking: