donderdag 24 mei 2012

prototype heupzakje

Dochterlief moet nu haar medicamenten en zo overal bij hebben. Tot nu heeft ze daar een zakje voor met haar foto op, maar dat blijkt niet handig tijdens het spelen en rondcrossen en zo.
Tijdens de leerkrachten info sessie werd het idee geopperd: een heupzakje. Maar het is wel wat, niet in gewicht maar wel in volume. Een typisch heupzakje is te klein.
Het idee kwam om een patroon van een zakje dat ik laatst maakte wat aan te passen... wat breder wat hoger en wat dieper. En dan op zijn kant...

Dit is het zakje waar ik het beginpatroon van gebruikte.
Omdat ik geen tassenband wou verbrodden, besloot ik voor de eerste keer in mijn naai-leven een proto-type te maken. Dan kon ik ook ineens zien of mijn patroon-aanpassingen ervoor zorgden dat alles er in kon.
Bij de stoffen madammen werkte ik eraan, maar vandaag zette ik de voering erin.

buitenstof: zetelstof koopjeshoek ikea
binnenstof: bollekesstof gekocht bij bambiblauw

Dit prototype zakje wordt een zakje voor mijn stempelmaakgerief.

7 opmerkingen:

  1. Dat heb je goed opgelost met dat zakje. Proto-type al geslaagd, ben benieuwd hoe dat voor je kleine meid er gaat uitzien. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voilà, zo snel doet ze dat sé,
    leuke stofkes & uw meiske kan haast nie wachten
    op haar "eigen" zakske volgens mij!
    (hopelijk s ze ondertussen al een bitje vertrouwt met haar nieuwe "levenswijze"!)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mimi,

      Het gaat echt goed met Flore!! Ik moet haar echt bewonderen!!!
      Maren

      Verwijderen
    2. dikke chapeau voor die jonge dame!!!

      Verwijderen
  3. Maar zo snel dat jij bent! Het is half 2 's nachts en ik ben nog aan het stikken aan mijn kleed. Zotte doos zegt Peter dan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja tot 2 uur s nachts kan ik het ni trekken, dan ben ik gene mens meer den dag daarna, Ma ja ik sta ook op rond 6u in de week voor vroeg op het werk te zijn...

      Verwijderen
  4. Ze zijn echt prachtig en wat een productie heb jij. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen