maandag 5 december 2011

vilten sjaals

Een vriendin van mij maakt elke jaar voor de dansjuffen van haar dochter een mooi kadootje tegen kerstmis. Dit jaar was haar plan om voor elk een vilten sjaal te maken. Omdat het gewoon gezelliger is met 2 en omdat de techniek van dit type sjaal nieuw voor haar was, hebben we samen een dagje gevilt.
Zij de roze sjaal en ik de andere.

Terwijl we aan het vilten waren kreeg ik telefoon met nog een bestelling voor nog een sjaal. De wol voor deze sjaal werd zaterdag ook al gelegd. Het vervilten en vollen deed ik gisteren namiddag.

Aan 1 kant met donkerblauwe streepjes in de rand en aan de andere kant enkel turkoois.

Het was zeker van voor de zomer geleden dat we nog samen gevilt hadden. Begin van de zomer had ik nog wel eens gevilt samen met een andere vriendin, maar de grote zak waar ik toen aan begon ligt nog steeds in het bergkot om verder vervilt te worden. Ondertussen is er wel nog een portemoneetje gevilt, maar verder niets meer. Die sjaals vilten heeft me wel weer meer zin gegeven om te vilten,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten