donderdag 29 december 2011

Genietdagje

Gisteren was een echt geniet-dagje. Ik had afgesproken met 2 van mijn schoonzusje om een dagje te naaien.
De kinderen kunnen elkaar goed bezig houden zonder echte ruzie... Waardoor wij ons rustig konden terugtrekken in de naaikamer van mijn schoonzus.
Eergisteren had ik al twee patronen uitgeknipt die ik voor Flore wou maken.

Het eerste is een vestje dat ik nagemaakt heb van een vestje dat ik in de hema kocht voot Flore. Sinds Kerstavond is het nog niet uitgeweest,... dus zeker een topper!!
Ik tekende het patroontje aan de hand van het gekochte vestje. Hoe ik de armsgaten moest afwerken was me een raadsel... dus mee naar schoonzus A. Ze moest er zelf ook nog even over nadenken, maar we zijn er samen uitgeraakt.

Ik heb het ombeerbaar gemaakt. Beide stofjes lagen al jaren in mijn kast te wachten .
Het ene is een harige rode fleece en de andere kant is bruine ribfluweel met witte en rode bloemetjes. 


Verder werd het tijd om de stofjes die ik op het stoffenspektakel had gekocht om te toveren in een kleedje (abracadabra 118) waarvan ik het patroontje ook gekocht had op stoffenspektakel.
Ik ben ver geraakt maar voor het opzetten van de hals-band had ik een frisse kop nodig dus daarvoor heb ik gewacht tot deze morgen. De foto is niet zo goed...



Ondertussen was schoonzus S. een broek voor haar zelf aan het maken en schoonzus A. een rokje voor Flore. Ik vind het een echt prinsessenrokje geworden... Deze foto is nog slechter. Ik maak er nog wel eens als Flore de rok aanheeft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten