vrijdag 23 januari 2015

Mijn doodgewone dingen

Misshien ben je nog al een blogje tegengekomen over doodgewone dingen
een mens staat daar eigenlijk niet genoeg bij stil
bij de doodgewone dingen die ons blij maken
 
hier een greep uit mijn doodgewone dingen
 
* familie: niet alleen mijn gezin maar ook mijn broers, mijn schoonzus
neefjes en nichtjes en natuurlijk ook moeke en bompa.
 
* de kachel die brandt, samen met de kinderen in de zetel,...
 
* grote neef en grootste zoon, die toch ook azen op een vleermuizenpakske
of die nog een sweater in andere kleuren willen voor in hun kleerkast (zelfgemaakt dan)
 
* Wannes die zich echt inzet voor school
 
* Flore die het ivm haar diabetes zo goed doet
altijd weer blij als haar bloedwaarde heel goed is als we op controle gaan
ONS teamwerk, waar iedereen zijn steentje in bijdraagt
 
*ne knuffel van mijn kleinste vleermuis
 
* een pakje bij de post
 
*chocolinzen met kerstmis (of eender welk ander moment in het jaar)
 
* die tas thee of koffie waar ik mijn handen kan aan warmen
 
* de zon die schijnt
 
* een ongestoorde douche
 
*zalig in bed kunnen kruipen en nog effkens in mijn boek lezen voor ik het licht uitdoe

* een wandeling aan zee met een bende uitgelaten kinderen

* als ik ineens zie dat eentje van mijn kinderen weer groot geworden is

* wijze vragen van onze Ferre

* de kat die bij mij op schoot kruipt

* de kat die alles met haar laat doen door eentje van de kinderen

* langer slapen in t weekend en dan wakker worden met de geur van versgezette koffie
en mij dan nog eens heel effkens omdraaien

* ne leuke uitstap met vrienden
 

Nog doodgewone dingen van andere mensen vind je hier
Als je je bij Kelly opgeeft kom je bij in het lijstje
 

4 opmerkingen:

  1. Ja, eigenlijk staan we niet genoeg stil bij de doodgewone dingen, alhoewel we dat hier de laatste tijd alsmaar meer doen, zo zie je maar, het leven leert je ook wel wat soms....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De doodgewone dingen zijn simpelweg de beste dingen in je leven.
    We zouden er wat vaker bij moeten stilstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vandaag ook nog mijn handen gewarmd aan mijn tas thee :-) mooi lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!!! Fijn dat je zo kan genieten van de kleine dingen des levens :-)

    BeantwoordenVerwijderen