zaterdag 22 december 2012

leuk dagje gisteren....

Gisteren was het tijd voor eens naar Leuven te gaan.
Nog 1 kerstkado had ik nodig en ik heb er dan toch 2 van gemaakt.
Ik was te vroeg in Leuven en daarom liep ik even over de markt. De markt stond op de Bondgenotenlaan rond de St Michielkerk omdat het Kerstmarkt is...
Dus ik liep mijn tijd wat te doden en toen ik halverwege was, dacht ik
' kom gaat dan maar eens door tot bij Pauli' wat ik dus ook deed.
Ik was eigenlijk op zoek naar een schoon zwaarder stofke met tekening,
want ik wou voor Flore nog ne schone zak maken,
waar ze haar breigerief kan insteken als ze deze vakantie een breikursus gaat volgen.
Wel dat heb ik niet gevonden naar mijn goesting,
maar ik kocht wel wat andere stofkes...
En nu ik ook eens in Leuven was kon ik het toch niet laten om een hexagoontje te doen.
Ik kocht er 2 restjes petit pan toile cireekes
en ik denk dat ik eentje ga gebruiken voor een tas voor mezelf
of misschien toch nog voor Flore maar dan niet meer voor onder de kerstboom te leggen.
'No kadookes stress' is mijn moto dees jaar.
Ik wil altijd nog een beetje te veel in te korte tijd: ik maak dat ....nog en dat.... en dat....
Nu: nog een dingetje wil ik maken voor mijn papa waar hij al lang op wacht
en voor de rest nog pakjes inpakken
Tegen de middag was ik terug thuis...
Gisterenavond las ik dan de reactie van Hanneke dat ik toch wel al 'de doos' mocht openen...
Dus ik zette me in de zetel met de doos op mijn schoot
met drie nieuwsgierige kindersnoeten er rond
en een ventje dat tips gaf, waar ik wat kon zetten/hangen
(Niet dat ik die tips nodig had, maar ik vond het wel leuk dat hij zoveel interesse toonde)
We hebben al echte pareltjes ontdekt:
Voor de kinderen zat er voor elk een kerstbal, een kaartenketting
en een vilten kersboompje in om te pimpen
"mama, pimpen wat is dat??" haha
Die kaartenkettingen gaan ervoor zorgen dat ik het kaartenrek ga kunnen ontlasten
en dat de kinderen hun gekregen kaarten kunnen bewonderen op hun kamer.

en andere toffe kerst-sfeer pakjes die in de doos zaten:
een sterretjes slinger siert nu een verloren hoekje tussen 2 deuren
2 mooie kussenslopen waarvan ik eentje ga moeten afstaan aan de jongste zoon.
Hij vroeg nu juist al wanneer hij er een kussentje kan insteken (ik heb boven nog kussentjes liggen)
Dus na ontbijt en een tas koffie....
Hele leuke, gehaakte bambi-kopjes
(dat probeerde ik zelf ook al te haken, maar dat was niet gelukt
want ik wist niet meer wat een picot was -nu weet ik het wel weer-
en de magische lus werd ook overgeslagen- maar dat weet ik nu ook hoe dat werkt)
leve internet!!!
De pakjes zijn ook allemaal zo mooi versiert!
een stoffen kerstboompje staat nu naast onze kerststal.
Ook een echt pareltje, de foto doet hem geen eer aan...
Ik weet niet zeker of ik alles heb opgenoemd, t zijn allemaal zo schoon dingskes
en als afsluiter liggen er nog 2 pakjes op mij te wachten onder de kerstboom.
Allemaal uit 'de doos'
 Ik was eigenlijk direkt verliefd op dees eland-kopke.
Dat gaat niet mee de kerstversieringsdoos in na de kerstperiode!!!

Ah ja en dan nog een superschattig kaartje waarvan ik er nu 2 van heb in de kaartenrek staan!!! joepie!!!

6 opmerkingen:

  1. Hoe leuk is dat om zo'n doos te mogen openen en daar zoveel mooie dingen in te vinden! Ongelooflijk, voor elk wat wils.
    En ja, ik ken Pauli en Hexagoon ook, heel gevaarlijke winkeltjes zijn dat! Zo verleidelijk....maar je hebt een goede keuze gemaakt en zal er zeker weer iets tofs mee maken Maren daar ben ik zeker van.
    Benieuwd wat nog in de andere pakjes zal zitten :)
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk allemaal, ben benieuwd naar je tas van Petit Pan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou voor uit dan....het "harde" pakje mag je ook alvast uitpakken! (ik geloof paars?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. al dat leuks seg, ge zijt met uw gat in de boter gevallen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk allemaal! Hexagoon zou ik graag eens bezoeken voor de PP toile ciree.

    BeantwoordenVerwijderen