woensdag 16 maart 2016

geredde Hoodie

In Gent op onze uitstap met de naaivriendinnen
kocht zowel ik als mijn zalige schoonzus
onderstaand stofje
voor onze grote jongens.

Schoonzus begon er bijna direkt aan
en bij mij landde het stofje op de stapel
'binnenkort te gebruiken'

Schoonzus ging aan de slag met een patroon dat achteraf gezien op niet veel trok
en waar het zak-gehalte vanaf straalde
ook voor Wannes trok die pull op niks
Gelukkig is de neef wat groter
en ondanks dat de pull voor Arend te kort was,
kreeg ik na het ontmantelen van de pull
er mijn vertrouwde hoodie patroon uit
enkel om de mouwen te verlengen
(eerste patroon was een patroon met hangende schouders 
waardoor de mouwen ook korter moesten zijn)
nam ik een stukje van mijn lap stof
Het patroon van Yorick van Farbenmix
werd er gewoon opgelegd en de overtollige delen
werden weggeknipt
De zak werd behouden
en er werd stoere zwarte (tiener)boordstof toegevoegd





De rest van mijn lap stof gaat nu naar mijn schoonzus 
en zo zijn we alletwee weer blij

2 opmerkingen: