zondag 29 april 2012

Leuke namiddag en....

Deze namiddag vroeg grote zoon of we naar het Vinne gingen. De zon was al eventjes van de partij en warmde alles al een beetje op.
Ik liet alles vallen en vertrok met mijn 3 schatten naar de speeltuin en naar het speelbos van Het Vinne in Zoutleeuw.


Ik amuseerde mij met foto's nemen



Toen ik zo oud was als mijn kinderen, gingen ik en 2 van mijn broers bij vrienden spelen. Samen met die vrienden gingen we dan naar het bos (zonder ouders erbij, want dat was toen nog normaal). ONS bos zo noemden we het!
Ik denk dat op elke plek in dat bos wel een kamp geweest is. We hebben daar ongelooflijk veel kampen gebouwd... en ongelooflijk mooie momenten beleefd: avontuur.
Als ik met de kids in een bos ben om te spelen denk ik altijd terug aan toen!! Zo spijtig dat dat nu niet meer kan, niet dat we een bos dichtbij hebben hoor.

Toen we terugkwamen, werkte ik verder aan:


 

Het mimi-portemonneeke met een restje stof en een rits van 12 cm is het zo gepiept.
Buitenstof is een restje van deze broek (echino-Kokka stofje)
De binnenkant is een uilenstofje van Michael Miller dat ik van mijn schoonzus kreeg uit haar restendoos.

Deze gaat mee als verpakking voor een bon voor een vriendje van Flore. Dinsdag wordt hij overhandigt, want dan is het FEEST.

Volgende week is het schoolfeest. Toen Flore hoorde dat ze een rood rokje aan moest, was haar keuze snel gemaakt. Het wordt dit rokje:

Als afsluiter vandaag maakte ik nog een strikje met volgende handleiding


Toen ik deze week de werkbeschrijving van Ienemiene zag, begon het te borrelen... Tot het idee klaar was: geen diadeem met een strik of geen T-shirt zoals Ienemiene zelf deed. Ik knoopte de strik rond een haar-elastiekje

Maar dit vogeltje staat er ook wel goed mee, zo in de avondzon  ;o))

8 opmerkingen:

  1. Leuk, die strik. Moest jij ook zo lachen bij het zien van de foto's van de tutorial? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je denkt wel aan iets anders als je die vorm ziet hee

      Verwijderen
    2. k dacht dus ook eerst dat het iets anders was, super!
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
  2. Het zag er een gezellige dag uit met mooie foto's. En het rode rokje met bijpassend strikje is ook heel leuk! Leuk idee van dat haar-elastiekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie fotos heb je genomen; leuke kids heb je daar,
    hopelijk kan je ook vandaag van t zonneke genieten:
    want het wordt een lekker weertje vandaag!!!
    aah, het portemonneeke: k vind het echt wel super om ze te zien
    bij u!
    & leuk idee dat strikske!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb jij ook zo'n zalige herinneringen aan kampen bouwen in het bos? Ik ook. Uren hebben we doorgebracht in de bossen van Pellenberg, mijn broer, onze kameraden en ik! En soms kleddernat, onder de modder of het groene mos of totaal verkleumd thuiskomen. En dan lekker in de zetel met warme chocolade.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij uren en dagen in een bos in Lubbeek...dus we zaten nog niet zo ver van elkaar af ;o)

      Verwijderen