donderdag 12 april 2012

Broek, zakje, cupcakes,...

Er is een beetje vanalles om over te bloggen.

Zus (beter bekend onder dochterlief) was vandaag in Tienen in het snoepwinkeltje een workshopje gaan volgen om cupcakes te versieren. Het thema vandaag was ' flower power'. Ze kwam thuis met echte kunstwerkjes. En ze kreeg zelfs privé les!!!




Grote zoon ging spelen bij een vriendje en kwam heel fier thuis met:


Ik deed mini-zoon even zijn broek aan om te zien hoe ik de broek moest omzomen. De bedoeling was om er een 7/8 broek van te maken, maar mini-zoon zag het anders en staat erop dat het een lange broek wordt. t Werd nipt, als ik de zoom omspeld is hij juist iets te kort om als lange broek door te kunnen gaan. Toen dacht ik aan de afwerking van het linnen kleedje. Toen had ik te weinig stof om nog beleg te knippen en gebruikte ik voor de eerste keer biais lint als afwerking. Dat deed ik nu dus ook voor de broekspijpen...
Bij gebrek aan genoeg stof kon ik geen gewone zakken maken dus zette ik de 'achterzakken' aan de zijkant op de broekspijpen.

Groen Vossenstofje van Kokka kocht ik bij bambiblauw. Het patroontje had ik al van vorig jaar uit een knippie. Ik herinnerde me net op tijd dat het broekje van vorig jaar bijna niet gedragen is wegens te breed. Dus knipte ik aan alle broekspijpen een heel stuk  af aan de zijkanten.

Ik had ook nog een ritszakje nodig en vond een restje stof dat daar juist de goede maat voor had.
Dit werd het!!!

1 opmerking: