dinsdag 12 januari 2016

toevalligheden

Na de naai avond van de zotte dozen
reed ik samen met Katleen richting huiswaarts

Wij hebben eigenlijk altijd wat om over te babbelen
in de auto kwam het gesprek op naaisters die we kennen
die ondertussen oud geworden zijn
en ofwel niet meer willen naaien, ofwel niet meer kunnen naaien.

Massa s gerief ligt daar op de zolders
Via die omweg kwamen we ook op zo een garenkastje
zo eentje van Gütermann

Als ik vroeger klein was
en ik was ziek
als mama dan echt moest gaan werken
dan gebeurde het wel eens
dat ik bij Angele en Rik (naaiene buurvrouw en man)
op de sofa ging liggen
in de kamer waar de naaimachines stonden
waar de patronen getekend werden,
waar de stof geknipt werd
enfin, het hart van het naaiatelier

Als ik daar lag te liggen
keek ik altijd recht op zo een kastje van Gütermann

Katleen had er eentje op hare zolder staan
dat ze niet meer gebruikt

We waren de auto nog niet uit
en hup ze liep naar de zolder om het te halen



Ja zo een kastje was het!

Neem maar mee, zei Katleen

Ik geloof het nu nog altijd niet.
Bijeenkomst van de zotte dozen was in de kerstvakantie
Dus het staat hier al even


t voelt nog aan als Katleen haar garenkastje
Maar ik ben er wel 'ongelooflijk' blij mee



In de lades die ik nog niet gebruik
heb ik mijn minidiertjes gehuisvest 



Het kastje heeft voorlopig een plaats in de keuken gekregen
zodat ik er veel naar kan kijken...

Je raadt ook nooit waar dat kastje gevonden is door Wim en Katleen???


13 opmerkingen:

  1. oooooooooh ! prachtig ! Dat is nu al het schoonste kastje van 2016 !!! Sjansaard ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt hee, kan het nog altijd ni geloven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whohowwwwwwwwwwww.... zo een kastje wil ik ook wel! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig kastje, waar heeft ze dat kastje gevonden toch niet bij Angele en Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooooooooh, Jaloers zijn mag niet, ik weet t,....maar stiekem ben ik het toch een beetje;)
    Maar geniet jij er maar heerlijk van! Jeugdsentiment!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze vonden het kastje in een duivenkot waar het gebruikt werd om schroeven in te sorteren... !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is er mooier dan iemand blij maken ! Geniet ervan Maren , je verdien het ....!
    groetjes Katleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe simpel kan het leven soms toch zijn! Wat heb je geluk om zo een prachtexemplaar zomaar in ontvangst te mogen nemen. Hier zou ik ook superblij mee zijn, zeker als je zo'n topnaaister als jij bent is dit een echt mooi hebbeding, redelijk uniek en pure nostalgie ook nog. En waar ze het gevonden hebben? Op een rommelmarkt?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopla, geniet van je garenkastje.
    Veel betere bestemming dan in een duivenkot haha. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen