zondag 10 januari 2016

kerst kleren

Om de overdosis schotse ruit wat in de hand te werken
droeg ik zelf ook een broek uit schotse ruit

maar ook mijn kinderen werden van ruiten voorzien

Flore werd voorzien van een broek
Patroon tekende ik zelf
en haar broek was het eerste stuk
dat uit de schotse ruiten lap geknipt werd
Deze kwam van het stoffencircus


Maar ook de jongens werden voorzien van hun eigenste portie schotse ruit

Ze kregen elk een hoodie in hun lievelingskleur
patroon: Yorick van farbenmix

 De eerste is Wannes zijn hoodie
Aan de zijkanten van het voorpand 
gebruikte ik de stof binnenste buiten
zalig zacht die binnenkant
de zakken zijn 2 aparte zakken
Paarse sweaterstof: Stoffenkraam.nl
 

Voor Ferre zijn hoodie had ik niet meer genoeg stof
om de hele hoodie in het donkere stofje te maken
Dus werd het een combinatie met een lichter paarse sweaterstof
Stoffen: schotse ruit stoffencircus
donkerpaarse sweaterstof en lichtpaarse sweaterstof afkomstig van stoffenkraam.nl

Ik wou niet dat de ruitenstof en de lichtpaarse stof elkaar raakten
wegens te groot vloek gehalte
Dus werd er aan de kap een donker randje gemaakt met boordstof


De andere familieleden werden last minute in het komplot 
getrokken
Zij kregen elk een button opgespeld.... schots geruit wel te verstaan!!

1 opmerking:

  1. Haha, geweldig.
    Ofte hoe over een degout van schotse ruit te raken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen