woensdag 25 september 2013

textiel stempelen met de kids

Normaal gezien zou de volgorde van uitvoeren hier een beetje anders geweest zijn.
****
Andere jaren hadden we op de verkeersvrije straat
al met textielverf en sjablonen gewerkt.
Waar ge dus kwasie perfecte resultaten mee kunt krijgen
door een kleuter (met een heel klein beetje hulp van een groter exemplaar mens)
****
maar omdat het niet altijd hetzelfde moet zijn
dacht ik
dit jaar gaan we stempelen en niet alleen op t-shirten
maar ook op turnzakken en vlaggenlijntjes.
Turnzakken en vlaggenlijntjes werden besteld bij balluca
maar toen ik ze hier thuis geleverd kreeg
was ik toch wel teleurgesteld in het formaat van de vlaggenlijntjes.
 
In mijn fantasie zagen die er toch veel groter uit!!!!
****
mini-vlaggenlijntjes dus!
 
****
normaal gezien wordt een concept eerst getest
maar dat werd dus verlegd naar vorig weekend
****
 
Wij proberen met simpele dingen zo veel mogelijk te doen
 
waarom niet stempelen met patatten (aardappelen)?
Het idee was: dan kunnen de kinderen (en de grotere ewemplaren van deze aardbodem)
 zelf hun stempels snijden
en die gebruiken om hun zakken mee te bestempelen
 
Praktijk:

 Ik ging zondagavond aan de slag met Ferre (7jaar) en Flore (10j)
 



stempel bootje dat ik snee uit een patatje
Bij de kinderen lukte het niet zo goed om dat wat ze in gedachten hadden
om te zetten in een patatten stempel
****
Dus komende zondag
zullen er toch een aantal grotere exemplaren van deze aardbodem
mee stempels moeten maken van patatten
*****
 
Hieronder ziet ge dan het resultaat van vorige zondagavond
met een kombi van patat-stempels en andere stempels




Flore gebruikte haar stempel die karen maakte van voor de tijd dat ik zelf stempels maakte
maar zorgde ervoor dat enkel het poesje bedekt was met textielverf







6 opmerkingen: