donderdag 3 januari 2013

een nieuw creatief jaar ... hoop ik

Op de valreep van 2012 , een paar uur voor middernacht,
maakte ik nog snel een lijnzaadkussentje voor mijn schoonmoeder.

Helemaal niks speciaals. Zij gebruikte nog altijd een 'biot' of warmwaterkruik.
Niks mis mee natuurlijk, maar als ge eens wat verkeerd giet met dat kokend water...
Ik wou daar niet meer aan moeten denken en vandaar mijn kadootje voor haar.
Blijkbaar vond ze het toch een goed kadoo,
want ik kreeg dezelfde dag nog een oud kersenpitje mee voor een make-over


Gisteren was het dan zover!!!
Onze naaidag van deze vakantie!

Met 4 waren we!
In de voormiddag deed ik dus de make-over van het kersenpitje van memé.
Ze kwam s middags mee eten en ik wou het haar dan al terug mee geven.
t Is gelukt, maar ik ben wel een foto vergeten te nemen...

In de namiddag wou ik beginnen aan het zakje voor bompa zijn fototoestel
Maar door de halve verhuis naar de zolder
(de andere helft moet nog verhuisd worden),
vond ik de tutorial niet meer terug die ik daar voor wou gebruiken.
Ondertussen heb ik ze hier wel terug gevonden

Maar toen dacht ik weer aan die colsjaals voor stoere jongens die overlaatst hier te winnen was
en aan dat restje tricot dat ik hier eens bij bambiblauw op de kop getikt had.
Ik installeerde mijn nieuwe naaimachine en testte ze uit...

Ik dacht wel dat ik wist hoe het moest. Niet dus.
1. Naai eerst de fleece en de tricot stof met de lange kanten tegen elkaar.
2.Keer de tunnel dan zodat de goede kanten aan de buitenkant zitten
3. en nu het meoilijkste gedeelte:
spelt de goede kant van de stof tegen elkaar en probeer zover mogelijk toe te naaien
Dan keren en dan met de hand verder toe naaien.

Ik heb er even over gedaan om dit proef-ondervindelijk te bedenken,
maar gelukkig was ik in leuk gezelschap voor het uithalen en zo....


Ferre is er helemaal blij mee. Het buitenstofje had hij dan ook zelf gekozen!


Gisteren begon ik ook aan een zakje dat al heel lang geknipt klaar ligt om in elkaar te zetten
Het buitenstofje kocht ik ook toen en de binnenstof is een restje jeansstof.



Nu nog even zoeken naar mijn volume-vlies
(hopelijk vind ik het)
en dan kan ik eindelijk aan dat zakje voor bompa beginnen!

3 opmerkingen:

  1. Toch tof hè, zo wat extra dagen vakantie. Wat zijn je creaties toch weer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal goed uit! Die colsjaal voor stoere jongens moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen