zondag 5 april 2015

mee op zeeklasse

Ik heb een zalig begin van de paasvakantie gehad
Ik ging 3 dagen mee op zeeklasse
om de zorg rond Flore haar diabetes op mij te nemen

Woensdagnamiddag gingen we naar het visserijmuseum in Oostduinkerke










Als naaister had ik natuurlijk niet alleen oog voor de kinderen
Deze latten werden wel niet gebruikt om naaipatronen mee te tekenen
maar voor kaarten te tekenen


Hieronder: de meldkamer


Hele mooie doosjes met leuke spelletjes
Deze waren te koop in het visserijmuseum


In een zijzaal hing een reeks hele mooie 
zwart-wit foto's van echte zeebonken
Niet alle foto's die ik ervan maakte 
lukten even goed door reflectie van het licht in het glas






Donderdag gingen we in het natuurcentrum de nachtegaal
ons licht opsteken







en 's avonds nog even naar het strand


Door het stormachtige weer van de dagen ervoor
waren er heel veel schelpen aangespoeld en ook veel zeesterren






Op de bonte avond zong Flore samen met Sarah
een lied


en zelfs de paashaas vond de weg naar Ter Helmen





4 opmerkingen:

  1. Hoeveel toeval kan er bestaan? Ik was afgelopen week ook op zeeklas, wij logeerden in Hoge Duin, naast Ter Helmen. Wij waren woensdagmiddag ook in het Visserijmuseum. Kan het zijn dat jij een zelfgemaakt shirt met lange mouwen droeg, in een stofje met veel verschillende kleurtjes? Ik heb dat stofje hier ook in de kast liggen, vandaar dat ik het meende te herkennen... En dus heb ik jou hoogstwaarschijnlijk gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hei Elke,
      echt wel toevallig!!! Wat het t-shirt betrefd: zou wel kunnen. ik weet niet meer wat ik aanhad, maar ik was de hele tijd op stap met het fototoestel... Dat moet echt wel lukken!!!!

      Verwijderen
  2. hé, wij waren ook recent in het visserijmuseum en de nachtegaal kennen wij ook hoor, Jos heeft dat nog mee gemaakt bij zijn vorige firma waar hij gewerkt heeft. Hij vond dat heel plezant en interessant om te doen. Altijd leuk aan zee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen