dinsdag 11 februari 2014

pyama voor mijn klein varkentje

.... die soms ook even in een boze wolf kan veranderen!


Eergisteren hadden mijn kinderen geen school.
Waarvan ik ook gretig profiteerde om mij ook een extra dagje weekend te gunnen.
Normaal zie ik mijn schoonzus toch reglmatig
maar de laatste tijd was het er zo niet van gekomen
Dus dit weekend planden we een overdosis
Zaterdag was het taart en koffie voor Wannes zijn verjaardag!
Zondag kwamen haar 2 kleinste schavuiten even om gebabysit te worden
en maandag spraken we af om nog eens samen te naaien.
Een overdosis is het niet geworden
Ik zou mijn dagen wel altijd met mijn schoonzus kunnen doorbrengen
zonder ooit een overdosis te hebben.
Al babbelend over vanalles en nog wat gingen we aan de slag
Ik begon aan een pyama uit een stofje dat al onglooflijk lang
klaarlag om het project te doen dat ik er nu mee deed
Ik dacht als ik het nu niet meer doe,
dan ga ik er niks deftig meer uitkrijgen
voor de jongste.
Een bora stofke op onze jongste zijn lijf geschreven...
Ferreke het verreke (dialect voor varken)
patroon voor de pyamabloes werd uitgetekend
geknipt en gestikt
Tegen 3 u was ik toch al het patroon voor de broek
aan het uitknippen en de stof aan het knippen


Iets later kwam mijn mama binnen
we hadden samen nog een klusje te klaren
maar daarover volgende week meer...
Ik dacht eigenlijk niet dat ik de pyamabroek af zou krijgen gisteren
maar de extra boost kwam van Ferre zelf die vroeg of de pyama al af was.






Ik werkte de broek zowel in de taille als onderaan af met boordstof
En omdat de ellebooglappen van Wannes zijn hoodie vorige week zo goed gelukt waren,
besloot ik om voor de pyamabroek knielappen te voorzien.
Met tricot is het niet zo makkelijk als met lichte sweaterstof
maar al bij al ben ik er dan toch weer tevreden mee
Op 1 knie de boze wolf blazend
naar het varkentje in het stro huisje op de andere knie.

Edit: ondertussen werd bewezen dat in deze pyamabroek toch beter een rek verwerkt werd
in de taille, dus dat fixten we even gisteren

2 opmerkingen: