woensdag 26 juni 2013

met de stikmachine naar de klas

Vorig jaar ging ik op het einde van het schooljaar helpen
met het maken van kussens voor elk van de kinderen
 
Dit jaar mocht ik weer meedoen...
maar dit jaar werden het uiltjes
 
naar dit en dit voorbeeld
 
Het werd een klein beetje vereenvoudigd
want dit zou het eerste stiksel worden van bijna al de kinderen van het 5e leerjaar
 
Zoonlief maakte er dit van:
 
Na thuiskomst was er al een kleine oog-operatie nodig!!


 
Ik nam ook een lapje mee naar huis
en maakte een lichtelijk aangepaste versie van:
Van dit stofje maakte de stoerste jongen van de klas vorig jaar een kussen
Ik kan zijn twinkeloogskes  met zijn blij gezicht tot op de dag van vandaag nog niet vergeten!!
 
Dit jaar ook weer leuke gesprekken gehad met de kinderen...
 
ook eentje van de grootsten van dit jaar zei me:
'De laatste woensdag van het jaar is de leukste woensdag'
 
Een beetje later tegen 11u (om 12u is de school uit)
'Zou ik nog tijd hebben om nog eentje te maken?
Dan kan ik er nog eentje voor mijn zusje maken'
ik:' nee, maar ge kunt thuis toch nog eentje maken!'
hij:' oh ja mijn oma heeft een naaimachien!'
 

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je kussens hebt gemaakt met de klas. Goed dat alle kinderen leren om te naaien, en als ze er dan zo trots op zijn, geweldig toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt ze weer goed begeleid Maren en met een tevreden gevoel keer je dan huiswaarts als je al die blije gezichtjes ziet :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof dat je dat op school gaat doen! Ik zou dat ook de leukste woensdag van 't jaar gevonden hebben als wij dat vroeger gedaan hadden. Leuke uiltjes trouwens, knap van de zoon en de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor de juf. was het een hele leuke woensdag! Zo fier op mijn leerlingen en zo blij met alle hulp van mama's, oma's en zus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook nen hele leuke woensdag!!!
      Als er eens een lessnereeks op woensdag ingepland wordt voor de kids... ben ik erbij!!! ;0)

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat dit een terugkerend 'evenement' is bij jullie op school! Lijkt me erg gezellig! (en jullie maken leuke dingen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat ze dit op school krijgen, dat zou ik hier ook wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen